Wij zijn een digitale onderneming wat betekent dat we eigenlijk al ons werk digitaal doen. Dit betekent ook dat wij een enorme hoeveelheid interessante tools ter beschikking hebben die andere bedrijven die wat meer op papier zijn gebaseerd, niet kunnen inzetten. De tools die we gebruiken zijn erg goed voor het vereenvoudigen en efficiënter maken van de werkzaamheden, administratie, etc. Dit zorgt ervoor dat er meer tijd overblijft voor de creatievere aspecten van ons vak. In deze blog behandelen we een aantal van onze favoriete tools door die ons helpen het werk stukken makkelijker te maken!

Een goed werkend ERP systeem

Een goed werkend ERP systeem ligt aan de basis van digitaal werken. Wat is ERP-systeem? Eenvoudig gezegd is het een overkoepelend programma dat alle processen binnen een organisatie ondersteunt. Het is noodzakelijk om een centrale plek te hebben waar je eenvoudig alle processen en onderdelen kunt inzien, aansturen en analyseren.

IFTTT

We maken ook veel gebruik van de dienstverlening van IFTTT. Dit is een online platform wat ervoor zorgt dat diverse online kanalen met elkaar communiceren en elkaar kunnen aansturen of triggeren. Een paar voorbeelden:

  • Als je een nieuwe e-mail krijgt van “klant A”, kun je deze toevoegen aan een aparte Google Spreadsheet.
  • Als je veel klanten moet bezoeken, dan kan je GPS-locatie en tijdsduur bijgehouden worden in een Google Spreadsheet zodat je altijd weet hoe lang je bij een bepaalde klant bent geweest.
  • Heb je zojuist een leuke post geplaatst op Instagram? Plaats deze dan ook automatisch op je Facebooktijdlijn en Twitter feed.
  • Heeft een klant een bedrag overgemaakt naar je bankrekening? Dan kun krijg je hier een bericht van op je telefoon.

Toggl

Als je veel op projectbasis werkt, dan is het bijhouden van je werkzaamheden essentieel. Je zult immers goed moeten kunnen verantwoorden hoeveel tijd je hebt gestoken in een bepaald project en aan welk onderdeel je deze tijd precies hebt besteed. Toggl is een desktop app die bijhoudt hoe lang je ergens mee bezig bent. Je kunt het zien als een stopwatch waarbij je bij elke entry kunt aangeven voor welk project je bezig bent en wat je aan het doen bent. Ben je klaar? Dan druk je gewoon op stop. Je kunt een wekelijkse mail ontvangen met je werkzaamheden van de week ervoor zodat je altijd ziet of je planning een beetje klopt met de werkelijkheid.