Buro dots

Webshop runnen: wat doe je wel en niet?

Geplaatst op

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.6.6″][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Veel mensen proberen hun webshop van de grond te krijgen, maar niet iedereen slaagt hier in. Daar zijn verschillende redenen voor. In deze blog gaan wij je de nodige tips geven.

Focus je op meerdere dingen

Deze tip lijkt een beetje contra het boerenverstand, maar het is belangrijk je op meerdere dingen te focussen wanneer je een webshop hebt. Er zijn namelijk meerdere onderwerpen die de aandacht vragen, bijvoorbeeld: je huisstijl, logistiek, ontwerp van producten, je waren aan de man brengen, et cetera.

Vraag hulp indien nodig

Wanneer je een ondernemer bent, dan zal het in je karakter liggen dat je veel zelf onder controle wilt houden en ook doen. Soms is het beter om dingen uit handen te geven, het zogenaamde slim delegeren, zodat je efficiënter kunt werken. 

Drop shipping

In vele gevallen is het met een webshop niet nodig om zelf een voorraad te hebben, er is een afspraak met andere bedrijven te maken om een zogenaamde drop shipping-constructie te verzinnen. Dan staat je voorraad bij een ander bedrijf, je werk dan zelf zonder fysiek magazijn bij jou op de zaak. Belangrijk is om te kijken hoe je het pakket versturen wilt regelen, bijvoorbeeld als je toch zelf een magazijn wilt. Er zijn zakelijke tarieven af te spreken hiervoor, dat is vaak voordeliger. 

Calculeer zorgvuldig de balans uit

Het is belangrijk om de investering-/  uit te calculeren, zodat je geen ondoordachte risico’s neemt als het gaat om investeren. Het is dus belangrijk dat je de activiteiten die je met je bedrijf wilt ondernemen, bijvoorbeeld op een markt staan om producten aan de man te brengen en naamsbekendheid op te doen, goed overweegt. Is het publiek op de markt mijn doelgroep en is er een kans van slagen dat ik mijn producten daar daadwerkelijk aan een man ga brengen? Het thema van de markt kan je hier aanwijzingen overgeven.

Wat verkoop je, wat is de prijs?

Kleine eenvoudige producten gaan meestal voor een lager bedrag van de hand, in tegenstelling tot een grotere meer complexe producten. Het is wel belangrijk om een goede verdeling tussen deze producten te hebben, een soort van glijdende schaal van klein naar groot, zodat je niet heel veel kleine producten hoeft te verkopen om winst te kunnen maken.

Zorg voor online marketing

Het kan zijn dat je zelf niet heel erg wereldwijs bent in cyberspace. Dat is op zich geen probleem. Er zijn tal van online marketing bureau‘s die jou graag helpen met een gedegen online strategie. Op deze manier ben je met je producten snel vindbaar voor je doelgroep.

Veel succes met je webshop!

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Gerelateerde berichten

De functie en impact van management in productie

In de wereld van productie speelt de rol van een productiemanager een cruciale factor in het succes van het productieproces. Deze rol omvat niet...

Lees meer

Het belang van netwerken in je carrière

Netwerken is een term die je vaak hoort zodra het gaat over carrièreontwikkeling en succes in de professionele wereld. Het bouwen van een sterk...

Lees meer

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden