Veel mensen hebben de droom om niet langer voor een baas te werken en streven naar meer flexibiliteit en vrijheid om te doen en laten waar je zelf in gelooft en achter staat. Het starten van een eigen onderneming is een mooie manier om onafhankelijk voor jezelf te creëren, maar brengt tegelijkertijd financiële risico’s met zich mee. Het is dan ook verstandig om goed na te denken wat voor type onderneming wilt starten, hoe je jezelf wilt onderscheiden van de concurrentie en voor welke waarde en normen jouw merk komt te staan. Het ontwerpen van een logo is daarin een belangrijk proces. In dit blog lees je enkele voordelen van een goed, krachtig en simplistisch logo.

Goede eerste indruk

Uit veel onderzoeken is gebleken dat klanten een eerste mening of attitude vormen over een bepaald bedrijf of merk binnen minder dan één seconde nadat ze worden blootgesteld aan het logo van een merk of organisatie. Dit komt omdat het logo van een bedrijf vaak als eerste te zien is, mits het logo opvallend genoeg is uiteraard. Een uniek en opvallend logo is dus onwijs belangrijk en kan zelfs al voldoende zijn om potentiële klanten aan je merk te verbinden. De kleur, grootte en stijl van het logo van je bedrijf zegt veel over de normen en waarden die je wilt uitstralen, waardoor mensen direct zien waar het merk voor staat. Zorg er door middel van een uniek logo dus voor dat je mensen gelijk aan je merk bindt. Wanneer je het lastig vindt om zelf een logo te ontwerpen, maar wel goed weet wat de krachten en kernwaarden van jouw merk zijn, raden we je aan een professioneel bedrijf in te schakelen. Zij helpen je met het ontwerpen en etiketten drukken.

 Laat concurrenten achter je

Er zijn ontzettend veel verschillende logo’s, de een bekender dan de ander. Dit houdt echter niet in dat het bekende logo mooier of knapper gemaakt is. Sterker nog, vaak is een bekend logo erg simplistisch. De logo’s vereisen geen uitleg en zijn zeer herkenbaar. Het logo van je bedrijf vormt het visitekaartje voor de buitenwereld. Om tussen alle concurrenten op te vallen, is het dus zaak om een uniek en krachtig logo te ontwerpen. Zorg dat het logo niet lijkt of is afgekeken van de concurrent, maar zorg dat je bij het ontwerpen van jouw logo creatief bent en out of the box denkt.

Herinnering

Een sterk logo dat direct laat zien waar je merk voor staat, zorgt er bovendien voor dat potentiële klanten je merk onthouden en onbewust een positieve attitude tegenover het merk ontwikkelen. Bovendien is simplistisch en sterk logo eenvoudig te herinneren voor huidige en potentiële klanten. Zorg er dan ook voor dat je het logo simpel houdt. Een ingewikkeld logo brengt te veel informatie over, waardoor men minder snel in staat is om het logo te onthouden en de echte waarde van het merk te herkennen.