We kennen het allemaal wel: je loopt een winkel binnen en het springt direct in het oog: een kleurrijk display waarop allerlei artikelen prijken. Een winkel display bijvoorbeeld is een goede analoge manier om producten onder de aandacht te brengen. Natuurlijk is het zo dat in de digitale tijd waarin we leven het goed mogelijk is om ook in displays digitale middelen te bouwen. Bijvoorbeeld schermen met daarop videoboodschappen. We zien deze combinatie vaak voorkomen in het beursen circuit. Dit is dan een hybride PR-oplossing. 

Andere analoge én digitale oplossingen 

Een ander veelgebruikte manier om ideeën en producten aan de man te brengen, is het medium van de beursstand of ook wel de stand op de zakelijke beurs genoemd. Er zijn ook beurzen die speciaal bedoeld zijn voor consumenten. Het gaat er bij dit soort manifestaties om dat je op een een persoonlijke manier contact maakt met je potentiële klanten en zakenpartners. Je idee moet echt goed uitgedragen worden. Dat gaat het beste op een eenvoudige manier. Denk er dus goed over na wat en hoe je het precies gaat zeggen. 

Het leuke van een beursstand, of een heel gebied op een beurs (area), is dat je daar het de bezoekers echt naar hun zin kan maken. Zo is het mogelijk ze op een ontspannen manier te benaderen met je informatie. 

Face to face

De kracht van menselijke communicatie is face-to-face interactie. Daarom is analoge marketing ook nog steeds erg belangrijk en een erg populair middel. We zien het in vele vormen: marktkooplui, straatverkoop, goede doelen en verkoop aan de deur. 

Het zal nog wel een tijdje zo blijven. Je ziet vaak dat bedrijven gebruik maken van bedrijfskleding voor mensen die aan face-to-face-verkoop doen. Ze laten dan vaak speciale kleding maken. 

Blijf onze blogs volgen, dan ben je altijd op de hoogte van wat er speelt op zakelijk gebied.