Geplaatst op
Tegenwoordig is het heel normaal om een digitale menukaart te hebben. Vooral in Nederland is de digitale menukaart niet meer weg te denken. Vooral bij veel hippe restaurants vind je digitale menukaarten in de vorm van bijvoorbeeld een qr-code. Dit is een van de dingen die het voor een gast makkelijker maakt om een uiteindelijke keuze te maken. Ben jij benieuwd hoe je gasten nog meer helpt met een digitale menukaart? Lees snel verder en lees meer op Horeko.
Gegarandeerd gemakkelijkere communicatie
Ten eerste is een digitale menukaart enorm handig, omdat je heel makkelijk kunt weergeven welke producten je verkoopt. Als je zou willen zou je allerlei verschillende animaties of foto’s kunnen laten zien. Dit moet dan natuurlijk wel een beetje passen bij de sfeer van het restaurant. Dat niet alleen, want de communicatie wordt ook een stuk makkelijker tussen de klant en het restaurant. Op een menukaart kun je namelijk ook laten zien wat er allemaal vegetarisch is of juist veganistisch. Dit betekent dat mensen hiervoor niet naar de winkel bellen. Alle informatie staat al online.
Je bespaart tijd en geld
Ook bespaart een online menukaart enorm veel tijd en geld. Je kunt namelijk makkelijk een product of een prijs wijzigen. Je hoeft niet steeds nieuwe menukaarten uit te printen. Op deze manier bespaar je dus zowel tijd als geld. Binnen een paar seconden is alles geüpdate en ready. Dit was een paar jaar geleden nog ondenkbaar, maar nu is de digitale menukaart zelfs bijna de norm. Hoe snel alles gaat is voordelig, want hierdoor is er ook geen miscommunicatie over het gerecht en de prijzen. Het is wel belangrijk dat je prijsverhogingen en aanpassingen op tijd doorvoert. Gasten kunnen namelijk nog wel eens terugkomen op de dingen die op het menu staan. Zorg dus altijd voor de nieuwste versie.
Een ervaring die blijft hangen
Verder is het ook nog eens zo dat de digitale menu’s over het algemeen een positieve klantervaring bevorderen. Je laat namelijk door middel van een bepaald design of bepaalde foto’s de sfeer van het restaurant zien. Je vermaakt de klant dus eigenlijk al op voorhand. Dat is fijn, want hierdoor creëer je al een soort van band. Het is dan natuurlijk wel aan jou om deze verwachtingen waar te maken, zodat de gast een fijne herinnering heeft na het etentje. Mede daarom is het dus ook belangrijk dat je de menukaart goed weergeeft. Anders zijn er ook geen verwachtingen om waar te maken. Bezoek de website om hier meer over te leren.